Code Center

مبلمان اداری

خصوصیات یک میز اداری مناسب

یک مبلمان اداری مناسب از قبیل میز اداری باید شرایط زیر را دارا باشد :

تمام قسمتهای میز که استفاده کننده در طول استفاده مورد نظر با آن تماس پیدا می کند باید بگونه ای طراحی شود که آسیبهای فیزیکی و خسارت به اموال به حداقل برسد

    میز باید بگونهای طراحی شود که ریسک آسیب به استفاده کننده به حداقل برسد.

عناصر یا اجزاء نگهدارنده میز در قسمت میانی زیر سطح کار باید یا قابل رویت بوده و یا در جایی قرار گیرد که ریسک ایجاد آسیب بر پاهای استفاده کننده به حدا قل برسد . این الزامات زمانی برآورده می شود که بطور مثال عناصر نگهدارنده میز میانی در کمتر از 100 میلیمتر یا بیشتر از 450 میلیمتر از لبه جلویی میز قرار گرفته باش

   اعضاء یا عناصر نگهدارنده مبلمان اداری یعنی  میز اداری ,میز مدیریت باید در مکانی قرار گیرند که حرکات استفاده کننده را محدود نکند.

    .

 

گسترش ذهن هنرمند و شکل گیری اندیشه در خلق یک اثر در معماری

داشتن استقلال ذهنی، عدم وابستگی به هر سبک و شیوه هنری و در عین حال دست یافتن به نحوه کارکرد ذهن مهم ترین شاخص های خلاقیت و نبوغ هر هنرمندی به شمار می آیند. نباید ذهن را به هر الگو و اصولی که از طرف اشخاص و مکاتب مختلف مطرح می شود آلوده کرد. چنین مباحثی نیازمند تحلیلند و استنتاجی درست از روند فکری و عملی، که در غیر اینصورت محدودیتی مضاعف را در کنار مشغله های رایج هر جامعه ای در مقابله با هنرمند به ذهن اعمال کرده و از او خواهیم خواست که بدان شیوه خاص بیندیشد. پس می توان نتیجه گرفت که ذهن در ماهیت درونی خویش خواهان آزادی است و باید با ابزار و داده هایی که در اختیارمان می گذارد با آن روبرو شده و به تعاملی پویا دست یابیم که بتواند در مقابله با اندیشه های جدید، در عین حفظ اصول کلی خویش، تحلیل مناسبی را ارایه دهد. حرکتی از درون به بیرون که حاکمیت هر اصول و عقیده ای را بر ذهن رد می کند. هر هنرمندی دارای شیوه خاصی برای طراحی است و از عناصر و اتفاقات گوناگونی در طبیعت الهام می گیرد. هر چقدر که به طبیعت نزدیک تر شده و بکارت فرمی و معنایی آن را لمس می کند، قوه شناخت و تحلیل ذهن تقویت شده و به سطوح بالاتری از آگاهی دست می یابد.
اندیشه، چه بر مبنای قاعده ها یا راه و روش های شناخته شده، پویایی خود را بر چهره برونی پیکره معماری متظاهر می کند، چه بر مبنای ابداع هایی که در لحظه های متفاوت، گسسته از یکدیگرند و در طول مسیرهای بهره برداری و زندگی با یکدیگر پیوند می یابند، دریافت می شود ... ، می تواند مکان ها یا فرصت هایی را برای آدمیان ایجاد کند. پایه معرفتی و مبانی نظری هر حرفه ای نیاز به ساختار اولیه قوی دارد، که می تواند نمودی از کارکردها و تجربه های عملی و ذهنی بشر در طول تاریخ باشد. این مبانی بر هنرمند بودن و بر باورهای فردی معماران به خصوص با تاکیدی خاص در مورد معماری «خوب» و «درست»، نشان دهنده نوع جهان بینی و نحوه تفکر آنان است؛ تفکری که متشکل از مجموعه اطلاعاتی که از جهان هستی در ذهن ایشان نقش بسته است و در صورت بالفعل شدن با استفاده از ابزاری نمایشی سه بعدی، متشکل از مجموعه روابطی که ما را به عینیت نزدیک می کنند، می توانند بیانی از وجوه مختلف یک کالبد معماری را برای ما ایجاد کنند و در عین حال چنین اندیشه کاملی، در تعاملاتی که با چرخه هستی برقرار کرده است پویایی خویش را حفظ کرده و همیشه در حال نو شدن است.

بررسی روند آفرینش وخلق یک اثر در معماری

برای هر جامعه ای شرایط و امكانات مناسب و كارایی بالا تضمین كننده سلامت فكری و عملی آن است و در عین حال نیروهای جدیدی می تواند به صورت خودكار در خود پرورش دهد، در چنین بستری پویا، می توانیم شاهد شکل گیری ایده ها و اندیشه هایی نو باشیم كه حركتی رو به رشد و سازنده رابرای فردایی بهتر پی ریزی می كنند. حال عملکرد یک معمار به عنوان خالق در فضایی این چنینی که در هر ثانیه آن ذهن، درگیر و پاسخگوی بسیاری از مسائل است چه می تواند باشد؟ و چه نوع ارتباطی با جهان هستی و چه رویه ای را در آفرینش می تواند پیش رو گیرد؟
در این مجال کوتاه سعی بر این است که عملکرد یک معمار را در تعامل با چرخه هستی با بحث گذاشته و کلیتی نمودار گونه از روند آفرینشی وی داشته باشیم. معمار
معمار با در دست داشتن آنچه که از جهان معنا و گستره هستی یافته است با نظم دهی به ابزارهای تخصصی خویش، حرکتی را به سوی معماری آغاز می کند. اندیشه ها و ارزشهای رایج در جامعه، که می تواند با موضوع آفرینش او مرتبط باشد را روی میز کار خود جمع آوری کرده، با تجزیه و تحلیل آنها و تبیین ایده اصلی شروع به خلق فضایی سه بعدی و بصری می کند. مبانی نظری و پشتوانه فکری معماران از دیرباز نقشی حساس و تعیین کننده درشکل گیری و نوع روند حرکتی پروژه، برعهده داشته است. به گونه ای که معماران موفق، در زمینه های مختلف، فنی و هنری به مطالعه و تجربه پرداخته و با تاکیدی خاص بر شعاع آگاهی معمار و نوع سازماندهی ذهنی او در ابعاد و شرایط مختلف، شخصیتی چند بعدی از خود ارایه داده اند، بطوریکه همگی در ساختار فکری معمار دخیلند و در مجموعه ای از گزینه های یاد شده، تشکیل کلیتی را می دهند که در عین راهگشا بودن وتجویز ابزارهای مناسب بر مضمون هویتی معماری می افزاید. نمودی که می تواند مخاطب را برانگیخته و تداعی دوباره و نو تر از آنچه که دیده است را به وجود آورد.

زیباسازی دیوارها در دکوراسیون داخلی

Interior-Decoration-Office

یک دیوار معمولی به راحتی همه را کسل می کند. با استفاده از چند تصویر و عکس و قاب که به حرفه ای تر شدن محیط کمک می کند می توان زیبای خوبی به دیوارها بخشید. تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند. این هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. از سوی دیگر هم کارمندان برای انجام کارهای خود چالاک تر عمل می کنند و هم محیط کار شما جذابتر می شود.

استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی

Interior-Decoration-Office

اگر قصد نقاشی کردن دفتر کار خود را دارید، سعی کنید از رنگ هایی که زمینه فعالیت کاری شما را منعکس می کنند استفاده کنید. برای مثال، اگر فعالیت تجاری شما در زمینه های سنتی و عرفی مثل بانکداری است، احتمالا مایلید از رنگ های خنثی و ملایم مثل رنگ زرد کم رنگ یا کرم متمایل به سفید و یا آبی روشن استفاده کنید. از سوی دیگر اگر کار شما نیاز به خلاقیت داشته باشد مثل یک موسسه تبلیغاتی، می توانید از رنگ هایی مثل رنگ نارنجی و یا درجات تیره تر رنگ های سبز و یا آبی استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های با کیفیت استفاده کنید که تا آخر سال نما و جلوه خود را حفظ کند.

صفحه1 از17

خرید شارژ

جستجوی پیشرفته
  • جستجوی پیشرفته

آرشیو

پرتال ایران دکورا با 1586 هزار پروژه ثبت شده بزرگ ترین پرتال حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون در ایران می باشد .

کلیه حقوق این سامانه متعلق به پرتال ایران دکورا مرجع دایرکتوری طراحی داخلی می باشد .

ید